ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

"איך הגעתי מקניה לאוגנדה" פרק שני: אוגנדה – בים וביבשה

משה בנישו

פקיד המכס בחיוך עתיר נימוס, שאל אותנו בכניסה לאוגנדה תוך שהוא גובה את דמי הויזה: לכמה זמן הגעתם? אנחנו כתרמילאים שלא סגורים על עצמנו אמרנו לו: בערך שבועיים... תשובתו המיידית הייתה why for such a short time?, כבר אז הבנו שאנחנו הולכים להכנס למקום טיפה אחר במזרח אפריקה המתויירת. נסיעה של כמה שעות בשעות הלילה הביאה אותנו לקמפלה, בירתה של אוגנדה. האוטובוס עמד לו בכניסה לתחנה המרכזית של העיר ומשם היינו אמורים לקחת "מטאטו"- כלי התחבורה המרכזי של המדינה, רכב מיני ואן שבאופן שגרתי מכיל 8 נוסעים, אבל נדמה לעיתים שהם מצליחים להכניס לפחות 18 נוסעים. הכניסה אל החניון הגדול של תחנת המטאטו הייתה הומה, המוני אפריקאים בחניון ענק, שם כול מטאטו חונה בניצב למטאטו אחר, עם רווח של 3 ס"מ מרכב אחד למשנהו, עד שנראה בלתי אפשרי לצאת מאותה תחנה.

 

לחוצים מעט מהסיטואציה המוזרה החלטנו לנצל את אמצעי התחבורה האחר- ה"בודה בודה"- המונית המקומית היא אופנוע, או יותר נכון טוסטוס שעליו מעמיסים את הנוסעים וגם את מטלטליהם, במקרה שלנו תרמיל גדול אבל במקרים אחרים תרנגול, או סלי ענק עמוסים בפירות טרופיים ובעיקר ב"מתוקי"- הבננה המקומית שטעמה כתפוח אדמה.

 

מקמפלה יצאנו להכיר את המדינה המרתקת נסיעה מערבה הביאה אותנו אל ג'ינג'ה ואל מקורותיו של הנילוס הלבן, הנהר הארוך ביותר באפריקה מתפצל לשתי נהרות מרכזיים בתחילת דרכו עד שהוא נשפך בצפון אל הים התיכון. זהו אזור פעילות מעולה לשייט רפטינג אתגרי אל מפלי בוג'נגלי, לבישת הציוד המיוחד, לימוד מהיר של תורות הרפטינג והופ... אנחנו בנהר שייט מרתק באשדים היפים של הנהר, דייגים שיוצאים עם סירות הקאנו הגדולות שלהם ומוציאים את השלל מהנהר הגדול והכיף הגדול- חציית האזור המכונה על ידי שייטי הרפטינג: כ Bad Place, המקום שמוגדר כרפיד 6 במדרוג הנהר, שם כל מי שמנסה לעבור נופל אל תוך מימי הנהר הקרים...

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015