ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

טיול ג'יפים בנהיגה עצמית לנמיביה

נמיביה מסע ג'יפים במדבר הנמיבי ובעקבות שבטי הצפון
מסע לנמיביה הוא מסע בן 13 ימים אל אחד המקומות המיוחדים ביותר על פני כדור הארץ. ארץ של ניגודים בלתי אפשריים, של מדבר ושמורות טבע הרים נישאים וסוואנות רחבות ידיים. מהדיונות הגבוהות בעולם דרך קניוני המדבר ואל חופי האוקיאנוס אפופי המסתורין. המסע גם משלב בין תצפיות במושבות יונקים ימיים לבין עדרי האנטילופות והטורפים הגדולים וכן הקווקולנד, הדמארה, - ההימבה של אדומות העור אשר עדין חיים במסגרות שבטיות על פי המסורת המקורית . זוהי אפריקה במיטבה ובמלוא עוצמתה ! המסע בג'יפים בנהיגה עצמית, יוביל אותנו למקומות המבודדים ביותר במרחבי אפריקה ומאפשרת לנו חוויית ראשוניות מרגשות עם המקומיים ובעלי החיים על רקע נופי בראשית מיוחדים במינם .

 


מדוע לטייל עם איילה גיאוגרפית בטיול ג'יפים בנמיביה?

  

מסלול ייחודי ומרתק - מסע אמיתי אל אפריקה הדרומית והפחות מושגת שילוב של נופי הטבע הפלאיים של נמיביה על דיונות החול האינסופיות, השבטים המרתקים והנופים עוצרי הנשימה לצד עולם חי עשיר של שמורות הטבע המיוחדות.שייט על נהר הקוניני בליווי היפופוטמים ותנינים, שייט קטאמאראן במפרץ ווינדהוק בליווי שקנאים, אלבטרוסים ועופות ים, ביקור בחוות טורפים, ביקור בכפרי ההימבה והזימבה הבלתי נודעים לתיירים

 

מדריכי הטיול - את הטיולים שלנו מדריכים אנשים שחיים, נושמים ואוהבים במיוחד את אפריקה. גם אם הם טיילו ומדריכים ביעדים שונים ומגוונים ברחבי העולם, תמיד הם ירצו לשוב ולהדריך ביבשת השחורה. 

 

 

סוג הטיול: ג'יפים בנהיגה עצמית
........................................................  
דרגת קושי: בינונית
........................................................  
קהל היעד: בוגרים
........................................................  
עונות מומלצות:  סתיו, אביב, קיץ



טיול אותנטי:

מסע ג'יפים מרתק המשלב נופים מרהיבים עוצרי נשימה של דיונות חול, חופים מרהיבים ושמורות טבע עשירות בבעלי חיים לצד מפגש בלתי אמצעי עם השבטים הצבעוניים והססגוניים של אפריקה הדרומית. מסע מושלם למי שמחפש יעד ג'יפים מרוחק שונה ואותנטי. 

Facebook Favorites

מסלול טיול ג'יפים לנמיביה


 

יום 1>   טיסה תל אביב – אדיס אבבה– ווינדהוק  

נמריא ערב קודם דרך אתיופיה וממנה טיסת המשך לווינדהוק אליה נגיע בשעות  אחר הצהרים.  נקבל העברה למלון  או ישירות לחברת ההשכרה בעיר הבירה . בעיר ווינדהוק מתגוררים 350,000 איש .  העיר קמה בעברה על בסיס פליטי שבטים דרום אפריקאים . לינה בווינדוק או בסביבתה.

 

יום 2>  וינדהוק  ונסיעה לעבר שמורת ווטרברג

נצא בנסיעה צפונה לכיוון המדבר העתיק בעולם, מדבר נמיב נוצר לפני למעלה מ80 מיליון שנה . כאן מרכזו של שבט ההררו שנלחם כנגד הקולוניאליזם הגרמני בראשית המאה ה20. במלחמה אכזרית זו ניסו הגרמנים לראשונה שיטות השמדה שונות, 50 שנה לפני מלחמת העולם ה2.   על הדרך נעבור בשוק אמנות עץ.  בדרכינו צפונה נוכל לפגוש קבוצות ראמים ואולי עוד בעלי החיים אשר יזדמנו בדרכנו . נגיע לעבר שמורת ווטרברג, שמורה יפהפייה הנמצאת על רמת אבן קדומה., השמורה הוקמה כדי לשמש כאתר רבייה עבור הקרנף הלבן ובעלי חיים שבסכנת הכחדה ויש בה מרכז מחקר של עופות ויונקים אנדמיים שבאזור. הרמה התברכה במעיינות מים אשר מאפשרים צמחייה מגוונת. לינה בלב השמורה.

  
יום 3 >  נסיעה בינות להרי השולחן בשמורת ווטרברג 

יום נוסף בשמורה רחבת הידיים אשר משמשת מפגש של נופי המדבר עם נופי הסוואנות. קרוב לוודאי שנפגוש בטורפים המשוטטים בשמורה כמו צ'יטות ואריות . נוף השמורה שכולל רמת הרי שולחן רחבת ידיים ממנה נשקפים נופי הסוואנות יהוו תפאורה מושלמת לנהיגת השטח בינות לעצי השיטה. נלמד על החשיבות של האזור לשבטי ההררה ולבושמנים של הקלהארי המשתרע מכאן אל מעבר לגבול הדרום אפריקאי. 

 

יום 4> נסיעה לשמורת אטושה, שמורת פילי המדבר הגדולה של אפריקה

נמשיך משמורת ווטרברג אל המפורסמת והגדולה בשמורת נמיביה.  שמורת אטושה.  הדרך עוברת בין כפרי השבטים המקומיים כאשר שמורת אטושה גובלת ממערב לנו.   ננסה בדרך ( אם נצליח לתאם כמובן ) כניסה לאחד מבתי הספר.  נכנס לשמורה שגודלה כמעט כגודלה של ישראל, דרך השער הדרומי  אחרי הרשמה וקבלת הנחיות נסיעה בשמורה, נתחיל בנסיעה בדרכי העפר ונצפה לראות כמה מבעלי החיים שוכני השמורה, נערוך תצפיות ככל שהזמן יאפשר  ונגיע עם ערב למלון בלב השמורה .    בערב בלודג' נוכל לצפות  ב"הצגה חיה" ,  בבעלי החיים המגיעים לבורות המים בחשדנות  להרוות את צימאונם.

 

 

טיול ג'יפים לנמיביה טיול מאורגן לנמיביה

   צילום:ריקה פינקלר

 

יום 5> נסיעה בשמורת אטושה בחלקה המרכזי והמערבי

זהו היום השני שלנו בשמורה – נמשיך במטרה לאתר עוד בעלי חיים ככל שנצליח ברחבי השמורה הענקית ולקראת סוף היום נחזור ללינה בלודג' שלנו, הממוקם כמו רובם מעל אחד מבורות המים אליו נמשכים בעלי החיים וניתן לתצפת עליהם, באים להרוות את צימאונם.

 

יום 6> נסיעה מערב לארצם של שבטי ההימבה והדמארה

לאחר ארוחת הבוקר  נצא ונמשיך להכיר את שבטי ההימבה והדמארה מקרוב. באזורים בהם ניסע חי לו שבט ההימבה כבימים עברו. זהו שבט של רועי צאן נוודים למחצה, חזותם ויופיים ניכר על רקע הנוף המדברי. הנשים המטופחות מודעות ליופיין ומשפרות את התסרוקת בעזרת אוקרה אדומה עשירה בתחמוצות ברזל  ושומן עיזים, ועל שום כך שמן: שבט אדומות העור נחצה את נהר האוגב ונשים פעמינו לשמורת העצים המאובנים, אלו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הגיאולוגית המפוארת של נמיביה , נמשיך ונכנס לשמורת טוויפלפונטיין שלה קשר יהודי מפתיע בה נבלה את חצי היום השני וגם את תחילת  יום המחרת.  לינה באזור הדמארלנד.

 
יום 7> חצייה מערבה לעבר חוף האוקיאנוס האטלנטי

משכימי יוכלו לצאת ולראות את אור הזריחה על הר  ברנדנברג בצבעי אש אדומים וצהובים. נתחיל להדרים לכיוונו של הר ברנדנברג ה"מוזר והמיוחד", הגבוה בנמיביה 2,573 מ'. אנחנו בחבל ארץ של אנשי הדמארה קרוביהם של בני הסאן.  את האוקייאנוס נפגוש בקייפ קרוס. לכאן הגיע דייגו קאו, האירופאי הראשון אשר בשנת 1486 קבע פה צלב והיא נחשבה לנקודה הדרומית ביותר ביבשת אפריקה עד הקפת כייף התקווה הטובה בידי ואסקו דה גאמה מספר שנים אח"כ .  את העתקו של הצלב שננעץ באותו יום באדמה אפשר לראות עד היום. מקור המשיכה של המקום היא מושבת דובי הים הגדולה בעולם ! המאכלסת לעיתים עשרות אלפי פריטים. לאחר צפייה מקרוב והמון צילומים. לינה בקייפ קרוס.

 

יום 8> נסיעה דרומה לאורך החוף האטלנטי לסוואקופמאונד

נשכים קום וניסע דרומה על דרך מלח כבוש לאורך "חוף השלדים" שמרמז על הים המסוכן והסוער שנאלצו לחצות ספנים בהקיפם את הקצה הדרומי של אפריקה.                                        נמשיך ללינה בעיר סאוקופמונד אשר לה היסטוריה  וארכיטקטורה המייצגים  את התיישבות האדם הלבן בנמיביה.  לאחר ארוחת הערב נוכל ללכת עצמאית לטיילת החוף באזור המלון.  לינה: סוואקופמנד

  

יום 9> זהו יום האוקיאנוס הכחול –  שייט, בעלי חיים ימיים. 

לאחר ארוחת הבוקר נוכל בהתאם לזמן לערוך סיור קצר בעיר ( בכפוף לזמנים ) ולאחריו לנסוע לכיוון עיירת הנמל וולביש , בדרכינו לשיט בקטמרן נחזה בשלל עופות ים ומכרות המלח שבאזור הנמל. ההפלגה בקטמרן במפרץ וולביש תזמן לנו הפתעות ככל שהטבע הימי יעניק לנו, על הסירה גם נקבל שתייה וארוחת צהריים קלה. אחרי השיט  נצא מהנמל לעבר אטרקציית טרקטרוני חולות אישיים ולאחר תדריך קצר נצא להרפתקת רכיבה על הדיונות הלבנות.  נחזור לעיירה סאוקופמונד, למלון של הלילה הקודם. גם בערב זה ולפי הזמן שמתאפשר נוכל לשוטט בעיירה השלווה.

 

יום 10> מפרץ וולפיש , צמחיה סוקולנטית וקסמי המדבר הנמיבי

נצא דרומה  לעבר מפרץ וולפיש היפהיפה בו יתכן ונוכל לצפות בעופות ים עונתיים . זו ההזדמנות הראשונה בטיול לנסוע בתוך חולות ודיונות אל מול האוקיאנוס. הדרך מזמנת לנו נופי בראשית התהוות לוחות כדור הארץ , אזור צמחייה סוקולנטית ייחודית,  קניון החותר בסלעים העתיקים בעולם של נהר האכזב ה"קוויסיב"  אשר מתמלא לעיתים רחוקות מאוד ורק בעונת הגשמים הקצרה.  נמשיך מכאן לעבר הלודג' שלנו הממוקם באזור הסלעים העתיקים ביותר שעל פני כדור הארץ. 

 

יום 11> אל שמורת סוסובליי,  עמק העצים המתים , וערוץ הטסושאב. 

עם בוקר מוקדם ככל שניתן ניכנס לשמורת סוסוסבליי,  שמורת הדיונות הגדולות בעולם.  המראות הייחודיים לא יותירו את המצלמות בנרתיק ובמיוחד עם התקרבנו לשמורות.  ננצל את הזמן לשוטטות בינות גבעות החול המדהימות.  לבעלי הרוח הספורטיבית  נמליץ לטפס עד לפסגות ולגלוש בדרך המסורתית מטה,  נצעד לעמק ה"עצים המתים" שמהווה מקור משיכה לצלמים מכל העולם.  נעמוד על התופעה המסתורית שנקראת  " מעגלי פיות"  אחר הצהריים  נמשיך צפונה  נבין מדוע הדיונות אינן מתפשטות צפונה בין  מישורי  וגבעות הנאוקלופט, ונצפה בתופעות גיאולוגיות ייחודיות ומרשימות. בצדי הדרך משוטטות לעיתים באופן חפשי זברות הרים, עם ערב נגיע למלונינו המשתלב נפלא בנוף האין סופי. 

 

יום 12> נפרדים מהדיונות האדומות בחזרה לווינדהוק

נצא מזרחה וצפונה בקרירות הבוקר ונעבור ליד עיר הבאסטרים " רחובות" נמשיך צפונה ומזרחה בדרכי עפר רחבות וטובות עד הגיענו לווינדהוק. לאחר שנחזיר את הג'יפים, נקדיש את שעות אחר הצהרים והערב נקדיש לעיר הבירה של נמיביה. ווינדהוק היא עיר צעירה בת פחות ממאה שנה, הנמצאת במקום שהיה נקרא "מי אש" ו-"מקום מעשן", בשל הנביעות הגיאותרמיות באזור. עם הקמת העיר היא נקראה "פינת הרוחות. היום וינדהוק היא עיר קוסמופוליטית, בה מיוצגים במגוון עשיר וצבעוני לעין כמעט כל שבטי המדינה, וזהו מרכזה השלטוני, התעשייתי והמסחרי, והכרך הגדול של נמיביה.
למרות חשיבותה וינדהוק היא עיר קטנה יחסית, גשומה, ולכן ירוקה יחסית, עם אוירה כפרית בחלקה, ובעלת השפעה אדריכלית גרמנית אירופית. ככל שייתן הזמן נשוטט בעיר.

 
יום 13> טיסה ארצה 

בהתאם לשעת הטיסה, נחזיר את הרכבים ונעלה על טיסה דרך אדיס לישראל. 

 

אפשרות המשך למפלי ויקטוריה

 

יום 13נמיביה – טיסה ומעבר לבוצואנה – שייט על הזמבזי

לאחר ארוחת בוקר, נצא בטיסה הנקודה הקרובה ביותר בין נמיביה לאזור מפלי ויקטוריה. נחצה את הגבול לבצואנה, נתארגן במלון שלנו , ואחר הצהריים נצא לשייט על נהר הזמבזי שהוא מקור המים של המפלים. במהלך השייט הכולל ארוחת ערב נהנה משקיעה אפריקאית קסומה על הנהר ונצפה בחיות הבר שמסביב ובהן פילים, היפופוטמים, עופות מים ועוד. לינה באזור מפלי ויקטוריה (ב,ע)

 
יום 14שמורת צ'ובה, מופע פולקלור

עם בוקר נכנס לפארק הלאומי צ'ובה. הפארק עשיר בחיות בר וניתן לפגוש בו בפילים, בטורפים גדולים וקטנים ועוד. נשלב שייט חוויתי על נהר הצובה בו נוכל לצפות בלהקות פילים גדולות, היפופוטמים, תנינים ומגוון גדול של עופות מים. אחר הצהרים נעלה על רכבי 4X4  וננוע בשמורה העשירה בטורפים ובהם אריות המשחרים לטרף וכמובן אוכלי עשב רבים ועופות. בערב נהנה מ"ארוחת בומה"- ארוחת בשרים המלווה במוסיקת פולקלור מקומי. (ב,ע)
לינה באזור מפלי ויקטוריה (ב,ע)


ימים 15-16מפלי ויקטוריה- תל אביב

הבוקר נבקר במפלי ויקטוריה, אחד משבעת פלאי עולם וללא ספק אחד ממחזות הטבע המרהיבים ביותר. המפלים שהוכרזו כ"אתר מורשת עולמית" והעיירה בעלת אותו השם מהווים רק חלק מפארק לאומי גדול. המפלים עצמם מהווים את הגבול שבין המדינות זימבבווה וזמביה.
מפלי ויקטוריה התגלו מחדש ב 1855 על ידי דייויד ליוינגסטון, שמיד קרא להם על שם המלכה המכהנת ויקטוריה. נצפה במפלים המרשימים שנקראים בפי בני המקום מוסי או טוניה ("העשן הרועם"). נסייר (ואולי אף נרטב) בשביל מוסדר שלאורכו מספר גדול של תצפיות על המפלים השוצפים. על פי לוח הזמנים נעצור לביקור בשוק עבודות היד המקומי וממנו נמשיך לשדה התעופה המקומי ממנו נטוס (דרך יעד ביניים) לתל אביב. (ב)

 

 

לכל הטיולים המאורגנים לנמיביה
חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
טיולים דומים
טיול לנמיביה מסע ג'יפים בנהיגה עצמית משולב קמפינג/ לודג'ים, 15 יום
טיול מאורגן לדרום אפריקה ומפלי ויקטוריה, 14 יום
טיול מאורגן לנמיביה - אל המדבר היפה בעולם, 13 יום
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015