ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

טיול מאורגן למזרח הודו - מסע להימלאיה והערים העתיקות, 13 יום

טיול מאורגן למזרח הודו שמשלב בין המישורים ההינדואיסטיים של מדינת אוריסה היפייפיה והראשונית, לבין מדינת סיקים הבודהיסטית שבהרי ההימלאיה והרחק ממסלולי התיירים. באמצע, בין כל היופי הזה, חוצצת העיר הסואנת כלכותה, בה משתלבים מזרח ומערב, עוני ופאר, עבר ועתיד.טיול מאורגן במחוזות המרוחקים של מזרח הודו, בין כפרים, מנזרים, וערים, לצד אוכלוסיה מקומית מקסימה ומגוונת. כל זה מאפשר התבוננות יוצאת דופן בנופים ראשוניים, מקדשים חשובים ועתיקים, אורחות חיים מרתקים ותפיסות עולם מעוררות מחשבה. זוהי הזדמנות לראות הודו אותנטית ומלאת מגוון בטיול אחד!

 

מדוע לטייל עם איילה גיאוגרפית במזרח הודו?

 

ייחודיות המסלול - המסע שלנו למזרח הודו הוא מסע המשלב ישן וחדש, מסורות הינדיות לצד מסורות בודהיסטיות, עוצמת עיר שונה ואחרת דוגמת כלכותה עם נופים מרהיבים ומרתקים של מדינת הסיקים ודרג'לינג. חוויות אותם לא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בעולם. 

 

מפגש אנושי מרתק - המפגש עם הסיקים ועם תושבי האזור, יחד עם מדריכנו שהודו "נגעה בהם" בצורה חזקה ומיוחדת, הופכים את חוויית הטיולים עם איילה גיאוגרפית לחוויית חיים בלתי נשכחת. 

סוג הטיול: עומק גיאוגרפי
........................................................  
דרגת קושי: קלה
........................................................  
קהל היעד: בוגרים
........................................................  
עונות מומלצות:  חורף, אביב


טיול אותנטי
מעטים מאוד הטיולים המאורגנים שמעניקים את תחושת הראשוניות כמו הטיול המאורגן למזרח הודו. השילוב בין חדש וישן ונגיעה בנקודות נידחות כמו בטיול זה מאפשרת את העצמת החוויה גם למי שהיה בטוח שהוא כבר "חרש את הודו". 

Facebook Favorites

מסלול הטיול המאורגן

למזרח הודו 


יום 1 > מישראל להודו

נצא אחר הצהריים לאיסטנבול ובטיסת ערב נמשיך לדלהי.

 

יום 2> דלהי –בובונשוואר

מוקדם בבוקר ננחת בדלהי, ניקח את המזוודות, ונעבור לטיסת בוקר לבובנשוואר, בירת מדינת אוריסה שבמזרח הודו. אוריסה משתרעת מאזור ים בנגל ועד לרמה גבוהה במערב המדינה, שמגיעה ל1600 מטר. אוריסה היא ביתם של 63 מיעוטים אתניים שונים, ומשמרת צביון מסורתי. מיעוט התיירים הזרים המגיעים לאוריסה נותן לנו הזדמנות להכיר את הודו הפשוטה, הדתית והכפרית. לאחר התארגנות במלון נצא לסיור היכרות בעיר, בעלת הרחובות הרחבים. בבובנשוואר מקדשים רבים שנבנו לאורך מאות שנים, ואנו נבקר בחלקם, תוך התוודעות לסיפור בנייתם. לינה בבובנשוואר.

 

יום 3> בובנשוואר- פורי

לאחר ארוחת בוקר נמשיך בסיורים בבונבנשוואר. נבקר בבית ספר לריקודים ובמוזיאון של מדינת אוריסה, כמיטב המסורת של טיולים מאורגנים למזרח הודו. לאחר מכן נצא לאורך האוטוסטרדה החדשה שבונים מבובנשוואר לפורי, לקראת חגיגות החלפת הפסל הראשי במקדש בפורי. בדרך נעצור באחד הכפרים ונבקר בביתו של אמן כתבי יד על יריעות נייר גדולות. בהגיענו לפורי נסור למרכז העיר לתצפית על הקומפלקס הענק של המקדש ההינדי (לא הינדים אינם מורשים להיכנס למקדש), אחד מארבעת המקדשים החשובים ביותר בהודו. זרם בלתי פוסק של מאמינים מגיעים למקדש לשאת בו תפילה ולקבל ברכה מהברהמין. סביב המקדש התפתח שוק נחמד ואנו נעשה בו סיבוב. לקראת ערב נגיע למלון הנמצא על שפת חוף חולי ארוך ונקווה שנוכל לטבול בים. לינה בפורי.

 

 

טיולים מאורגנים להימאליה ההודית טיול להימאליה ההודית טיול מאורגן להימאליה ההודית

       צילום: רונן אברבנאל

 
יום 4> מקדש השמש בקונארק- כלכותה

לאחר ארוחת בוקר ניסע לאורך החוף צפונה למקדש השמש בקונארק. נקודת ציון חשובה במסגרתו של טיול מאורגן למזרח הודו. מקדש זה נבנה במאה ה 12, ומושפע בעיקר מפנג שואי ומסגנון בנייה בודהיסטי. המקדש המרשים בנוי לפי מספר הימים בשבוע, מספר החודשים בשנה וכו'. הוא ננטש לאחר שהושלם, וכוסה בחולות הים עד לפני כ 150 שנה, ולכן הוא שמור היטב. גילופי האבן העדינים הם מן האיכותיים ביותר שאפשר למצוא שהודו. לאחר הסיור נחזור לבובנשוואר ולקראת ערב נטוס לכלכותה. לינה בכלכותה.

 

יום 5> כלכותה

יום שלם נקדיש לכלכותה, בירת הודו תחת האימפריה הבריטית, בירת מדינת בנגל המערבית והכרך השני בגודלו בהודו (למעלה מ-15 מיליון תושבים!). זהו אחד משיאיו של טיול מאורגן לדרום הודו. כלכותה שומרת על אופי מיוחד: במרכזה בניינים קולוניאליים מוקפי דשאים רחבי ידיים, ואילו בחלקים אחרים שלה היא ערב רב של בתים ושווקים צפופים והומים. זו עיר שעד לאחרונה היו בה ריקשות שסחבו אותן אנשים, ומצד שני יש בה אומנים יצירתיים מלאי גאווה ופטריוטיות, גלריות יפות ושדרות מוריקות. נסייר במוזיאון הלאומי, נצפה על מקדש קאלי (בו עדיין מקריבים קורבנות) נבקר במרכז של אמא תרזה שהקדישה את חייה כדי לעזור לעניי העיר ונסיים במונומנט של ויקטוריה וכיכר מיידאן הגדולה. לינה בכלכותה.

 

יום 6> כלכותה-קאלימפונג

בבוקר נעבור לשדה התעופה לטיסה לבגדוגרה, אשר נמצאת צפונית לכלכותה, במזרח הודו. מפה מתפצלות הדרכים לכל מזרח ההימלאיה. נצא מהמישורים המאובקים ונעלה צפונה אל העיר קאלימפונג כאשר אנו באים בשערי ההימאליה. בקאלימפונג נתחיל בהיכרותנו עם המנזרים הטיבטיים המעוטרים בצורה נפלאה אשר מעתה ילוו אותנו בימים הבאים. כמו כן נסור לבית הספר שהקים המיסיונר הסקוטי ד"ר גרהאם במאה ה-19 ובו לומדים מאות תלמידים. לינה בקאלימפונג.

 

יום 7> מקאלימפונג לגאנגטוק

לאחר ארוחת בוקר נצא בנסיעה וניכנס למדינת סיקים, המדינה הזעירה השוכנת בהימלאיה המזרחית אשר ב-1972 הסתפחה אל הודו וחדלה להיות ממלכה עצמאית. קצת לפני שנגיע לגאנגטוק, בירת המדינה, ניכנס למנזר רומטק, המנזר החשוב ביותר בסיקים, מקום מושבו של הקארמה פא, ראש אחד הזרמים בבודהיזם הטיבטי. גאנגטוק הינה העיר הגדולה ביותר בסיקים ומונה כ- 50,000 תושבים. משמעות השם היא 'גבעה נוחה', ואכן היא ממוקמת בגובה של 1,675 מטר המקנה לה מזג אויר נפלא. העיר הנקייה והמטופחת יושבת על הר וכל רחובותיה תלולים ויפים. בגאנגטוק נבקר במוזיאון לאומנות טיבטית ובמכון לאומנויות הבית, נתפעל מתערוכת הפרחים המתמדת הנמצאת מעל העיר ונסיים במדרחוב הנאה ובשוק המקומי הגדול. לינה בגאנגטוק.

 

יום 8> מגאנגטוק לפלינג

נצא אל מזרחה של סיקים בדרך הררית עתירת נופים. בראוואנגלה נעצור לסיור בפארק הבודהה החדש והיפהפה ובגייזינג נבקר במקדש ההינדי המרשים לכבודו של האל שיווה, כמיטב המסורת של טיולים מאורגנים למזרח הודו. דרכנו עולה בין יערות צפופים אל העיירה הקטנה והציורית פלינג שם נלון בשני הלילות הבאים.

 

יום 9> פלינג וסביבתה

נפתח את הבוקר בסיור בכפר דאראפ, אחד מהכפרים הרבים השוכנים על צלעות ההרים במדינת סיקים. נמשיך אל אגם קיהופאלרי, אגם הררי המקודש גם לבודהיסטים וגם להינדים. לקראת צהרים נחזור לפלינג ונבקר במנזר פמגיאצל, מנזר הניגמה פא החשוב ביותר בסיקים. המנזר הוגדל בראשית המאה ה-18 והוא שוכן בגובה 2150 מ'. נסיים את היום בטיול יפה ביער בדרכנו אל מבצר ראבאנצה, מקום בירתה הקודמת של סיקים. לינה בפלינג.

 

יום 10> מפלינג לדארג'לינג

עוד יום של נסיעה הררית ארוכה צפוי לנו בדרכנו מפלינג לדארג'ילינג כאשר אנו חוזרים לבנגל המערבית. דארג'ילינג, או בשמה המקורי דורג'ה לינג ('מושב הרעם'(, ממוקמת בגובה של 2,130 מטר ומאפשרת לנו מבט מרהיב על פסגות הרים מושלגות, כשהקאנצ'נדזונגה, הפסגה השלישית בגובהה בעולם (8586 מ') נישא גבוה מעל כולם. הדרך זרועה בכפרים קטנים והיא טובלת בגני התה האיכותי והמפורסם בעולם. כאן מצאו הקצינים האנגלים מפלט מהחום והלחות המעיקים של האזורים הנמוכים. העיר הינה תערובת מקסימה של השפעות אנגליות טיבטיות ונפאליות. לפני הגיענו לעיר נבקר במוזיאון הרכבת המתעד את הרכבת הבריטית הקולוניאלית הפועלת עד היום כאטרקציה תיירותית. לאחר התארגנות במלון נצא לסיבוב בשווקיה היפים של דארג'ילינג. לינה בדארג'ילינג.

 

יום 11> דארג'לינג

בטרם שחר נצא לצפות מגבעת הנמר על זריחת השמש על פסגות ההימאליה. הגבעה נמצאת 13 ק"מ מדארג'ילינג,. שם נצפה בהצגת הצבעים המרהיבה שמתרחשת ממש לפני הזריחה. מול עינינו הופך רכס ההימאליה כולו לזהב טהור. מחזה עוצר נשימה.. נחזור למלון לארוחת בוקר ולאחריה נצא לבקר בגן החיות המפורסם של דארג'ילינג המציג מבחר מגוון של חיות מאזורי ההימאליה. נמשיך מגן החיות אל המוזיאון לפעילות הררית בו נוכל לראות תיאורים מפורטים של המסעות לכיבוש האברסט.. בחזרה לעיר נבקר באחד ממטעי התה המפורסמים ונתוודע לתהליך הגידול וההכנה שלו. במרכז לפליטים טיבטיים ונשמע את קורות חייהם, נכיר את עבודות היד המסורתיות שלהם בעץ, ציורים ושטיחים ססגוניים. לינה בדארג'ילינג.

 

יום 12> מדארג'ילינג לדלהי

נרד בדרך יפת נוף מדארג'לינג אל המישורים של בנגל המערבית. נסיעה בת ארבע שעות תביא אותנו אל שדה התעופה בבגדוגרה משם נטוס בטיסת פנים אל דלהי. בהגיענו נצא לסיור באוטובוס בשדרותיה הרחבות של בירת הודו. לינה בדלהי.

 

יום 13> מדלהי לישראל

מוקדם בבוקר נעבור לשדה התעופה לטיסה לישראל דרך איסטנבול.

*** ייתכנו שינויים בהתאם לטיסות, מזג האויר, הוראות השלטונות ושיקולי המדריך
 

לכל הטיולים המאורגנים להודו
חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
טיולים דומים
טיול מאורגן להודו חוצה הימלאיה ברכבים קטנים , 18 יום
טרק בהודו חוצה רכס ההימלאיה, 20 יום
טיול מאורגן לנפאל והודו- מסע למורדות ההימלאיה, 14 יום
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015