ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

טיול מאורגן לדרום ספרד , 8 ימים

אנדלוסיה  בדרום ספרד משלבת נופים קסומים, תרבות עשירה והיסטוריה מרתקת. נוצרים, יהודים ומוסלמים התגוררו זה לצד זה, אדריכלות מרהיבה, כפרים לבנים, חופי ים אינסופיים, טאפאס, פלמנקו, לוחמי שוורים ואוירה נפלאה. טיולנו מתחיל במדריד וטולדו וממשיך דרומה לעבר ערים, כפרים לבנים ואתרים המייצגים את כל אלו ועוד. בכל מקום בו נבקר נתוודע לאנשים, מנהגים, אוכל, תרבות ונדבר על ההיסטוריה הקשורה אליו. זהו מסע קסום באזור מרתק המייצג באופן המובהק ביותר את התרבות הספרדית. 

 

 מדוע לטייל עם איילה גיאוגרפית בדרום ספרד ?

 
מסלול טיול מעמיק – מסלולי הטיול שלנו לדרום ספרד הוא מסלול מעמיק ביעד טיול זה, במסענו אל רכס הסיארה נוואדה ונופי הגבעות של הגואדלכביר, ניתן דגש רחב גם למפגש המיוחד עם מגוון התרבויות העשירות שהתגוששו כאן והותירו שרידים ועדויות מרשימות במקום . נשלב בטיולינו גם טיולים והליכות בטבע.

 

גיוון המסלול – טיולנו לדרום ספרד מיועד למי שבאמת סקרן ומתעניין בסודות הארץ הנהדרת הזו, החושפות הן את העוצמות והסוד של ספרד המודרנית, האדריכלות יוצאת הדופן של ימי הביניים וכל זאת על רקע הנופים המרהיבים והעושר של ספרד ההיסטורית. פאר ארכיטקטוני, מאבקים אכזריים ותגליות נועזות המשפיעים עלינו ועל העולם כולו עד עצם היום הזה.

 

הדרכת הטיול – כדי להיחשף אל העושר, התרבות, ההיסטוריה ונפלאות הטבע ממנו עלו האנשים שכבשו את העולם חשוב לצאת עם המדריכים המנוסים, בעלי ההשכלה הרחבה והניסיון העשיר בהדרכת מסלולים מסוג זה. 

 

סוג הטיול: עומק
........................................................ 

דרגת קושי: קלה - בינונית
........................................................ 

קהל היעד: בוגרים
........................................................ 

עונות מומלצות: סתיו, אביב
Facebook Favorites

מסלול הטיול לדרום ספרד



 

יום 1>תל אביב - מדריד - טולדו

נמריא מנתב"ג למדריד ועם הגעתנו ניסע לעבר טולדו המכונה "ירושלים של ספרד". בהגיענו נעלה לתצפית מרשימה על העיר ועל נהר הטאחו הזורם למרגלותיה. נרד אל רחובות העיר המוקפת חומה ונבקר בשני בתי כנסת עתיקים; "אל-טרנזיטו" של שמואל הלוי ו"סנטה מריה לה בלנקה", אשר על פי שמו, הספיק לעבור כמה גילגולים. באזור שהיה הרובע היהודי, נראה את תכשיטי ה"דמשקיניוס" המזוהים עם טולדו, נטעם מהמרציפנים הידועים של העיר, ונכיר את הצייר אל גרקו ועבודותיו המפורסמות. ארוחת ערב ולינה בטולדו.

 

יום 2> לה מנשה – הפארק הלאומי דספנפרוס - קורדובה

לאחר ארוחת הבוקר והתארגנות, נצא מטולדו וניסע דרום מזרחה, נחצה את נופי קסטיליה ומישורי לה מנשה, ונגיע לביקור בפארק הלאומי  הענק והמרשים - שמורת הטבע DESPEÑAPERROS , הנמצאת בפרובינצה חא'אן. לאחר הסיור בשמורה נמשיך דרומה לעירו של הרמב"ם (רבי משה בן מימון) – קורדובה, העיר ששימשה כבירת הממלכה המוסלמית המרתקת אל-אנדלוס, שבימי תפארתה הייתה העיר הגדולה והעשירה באירופה.
ארוחת ערב ולינה בקורדובה.

  

יום 3>קורדובה - סביליה

נצא לסיור בעיר, בה נפגשו ארבע התרבויות שהשפיעו על האזור כולו – התרבות הרומית, המוסלמית, היהודית והנוצרית. נשוטט בסמטאות הרובע היהודי העתיק – החודריה, כיכר יהודה הלוי, נכיר את ה"פטיוס" - החצר האנדלוסית שופעת הפרחים, נבקר בבית הכנסת הממוקם בסמוך לכיכר טבריה, בה ניצב פסלו של הרמב"ם, יליד קורדובה, נתרשם ממבנה הגשר הרומי העובר מעל נהר גוואדאלכיביר שיובילנו לביקור ב"מסקיטה" היא המסגד המפואר, אשר מליבו פורצים אל על מגדלי הקתדרלה הנהדרת.
בתום הסיור, נשים פעמינו לעבר סביליה - בירת אנדלוסיה - אשר שגשגה במאות 16-17, בתקופת "תור הזהב" של ספרד, כשאל הנמל ההומה של העיר זרמו הספינות נושאות מטעני הזהב מאמריקה. הערב הראשון לשהותנו בסביליה יוקדש להכרות עם העיר. נטייל בפארק מריה לואיסה, בו נערך בשנת 1929 היריד האיברו-אמריקני ורבים מהמבנים הייחודיים שניבנו לצורך היריד משמשים כיום שגרירויות, מוזיאונים ועוד. בליבו ניצבת פלאסה אספניה המספרת בארכיטקטורה וביצירות פסיפס יפות את שלל הגוונים של מחוזות ספרד השונים. 
ארוחת ערב ולינה בסביליה.

   

יום 4> סיביליה

את יומנו השני בסביליה נתחיל בסיור ברובע סנטה קרוז, היושב על מקומו של הרובע היהודי העתיק של סביליה. נשוטט בסמטאות ובכיכרות ונחוש את אווירתה המיוחדת של העיר. נבקר בקתדרלה בעלת מגדל הפעמונים הייחודי "לה חירלדה", ופאטיו התפוזים שלה, ונפקוד את קברו של כריסטופר קולומבוס הקבור בה. נבקר בארמון המלכותי - ריאל אלקאזאר, ביתם של מלכי ספרד מזה 700 שנה. נראה את מגדל הזהב - Torre del Oro - שלגדת הנהר ואת גשר הנבל שנבנה ע"י סנטיאגו קלטרווה ונשוטט לאורך טיילת הנהר השוקקת. נתוודע לעיר, לקצב החיים שלה, למאכלים ומקומות קסומים. ארוחת ערב ולינה בסביליה.

 

יום 5> סיביליה -  אנטיקווארה - גרנדה

לאחר ארוחת הבוקר נסיים את ביקורינו בסביליה וניסע אל עבר האזורים ההררים של אנדלוסיה, ולכפרים הלבנים החבויים בצל הפסגות. נגיע לסיור בעיר העתיקה של אנטיקווארה, והמבצר המרשים המתנשא מעליה, ולאחר הפסקה לארוחת צהרים והתרעננות, נמשיך לגרנדה - בירת הממלכה המוסלמית האחרונה בחצי האי האיברי. 
ארוחת ערב ולינה בגרנדה

 

יום 6> גרנדה

נטייל כל היום בגרנדה אשר נכבשה ב- 1492 ע"י הנוצרים, אך העדויות לעידן התרבות והאדריכלות המפוארת של התקופה המוסלמית בספרד, ניכרות עד היום בעיר ובגבעות הסובבות אותה. את ביקורינו בעיר נפתח בסיור באתר המזוהה ביותר עם גרנדה: ארמון אלהמברה וגני חנרליפה, מופת של אדריכלות מוסלמית מפעימה המשלבת ארמונות, מבצרים וגנים נהדרים המושקים ע"י פלגי מים זורמים. נמשיך בשיטוט בסמטאות שכונת אלביאסין, הרובע המוסלמי העתיק של גרנדה, ממנו נשקיף על ארמון אלהמברה ועל שכונת סקרומנטה שהיתה בעברה מקום מגוריהם של הצוענים בעיר. נסייר בעיר המרתקת ונראה את הקאפלה המלכותית בה קבורים המלכים הקתולים, איזבל ופרננדו, נתרשם מהקתדרלה, שבנייתה נמשכה כמעט 200 שנה, ונשוטט בסמטאות הססגוניות של מה שהיה בעברו שוק המשי.  במידה ויתאפשר נשתלב בחגיגות המסורתיות של ה Semana-Santa - הנערכות בעיר.
ארוחת ערב ולינה בגרנדה.

 

יום 7> גרנדה-פרובינציית חא'אן - מדריד

לאחר ארוחת הבוקר וההתארגנות נצא צפונה דרך מחוז חא'אן, מרכז שמן הזית של ספרד, למדריד – בירת ספרד. עם הגיענו, נצא לסיור הכרות בעיר, נטעם מהמראות, אורחות חיים, מיני מאכלים וחיי היום יום בעיר המרתקת הזו. נהלך ברחובות השוקקים של המרכז העתיק, בין פוארטה דל סול הסואנת ופלאסה מיור האלגנטית, נכיר את ההיסטוריה המרתקת של העיר, נשמע סיפורים על מלכים ואתרים, נבקר בשווקי אוכל הומים, נהלך בין מסעדות, בתי קפה וחנויות. נמשיך ונטייל עד ארמון המלך ופלאסה אספניה נעבור בשדרת הפראדו על כיכרותיה המקסימות.
ארוחת ערב ולינה במדריד.

  

יום 8> מדריד – תל אביב

ניפרד ממדריד לאחר ארוחת הבוקר וננוע לעבר נמל התעופה של מדריד, לקראת טיסתנו בחזרה ארצה.

 
* ייתכנו שינויים במסלול בהתאם לטיסות, מזג האוויר, הוראות השלטונות ומיטב שיקולי המדריך -לטובת הטיול.

 

לכל הטיולים המאורגנים לספרד
חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015