ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

טיול למקדוניה אלבניה ומונטנגרו, 12 ימים

טיול מרתק בדגש טבע ,נוף ותרבות, בשלוש מדינות שרק לאחרונה נפתחו למטיילים , לאחר שנים מאחורי חומות של בידוד והסתגרות. נופי הבלקן הפראיים, מצטיינים ברכסי הרים המבותרים על ידי קניונים עמוקים, שופעי מים צלולים. כפרים קטנים ומבודדים ושמורות טבע מקסימות. חופים קסומים ותושבים מסבירי פנים השומרים על תרבותם עתיקת היומין. 

 

 מדוע לטייל עם איילה גיאוגרפית במקדוניה אלבניה ומונטנגרו ? 

 

 
מסלול טיול מקיף ומעניין – הטיול שלנו אל פנינות הבלקן מאפשר שילוב של שלוש מדינות מרתקות החולקות היסטוריה עצמאית וכללית דומה, אך אספקטים תרבותיים שונים. בשוק הטיולים המאורגנים יש שפע של טיולים המוצעים ליעדים אלו, אך אנו בוחרים להעמיק במסלול ולשלב את רוב מה שיש לבלקן להציע. 

 
התמונה המלאה של הבלקן  - מסלול הטיול שלנו מאפשר הכרת חבל ארץ פחות תיירותי ופחות מוכר- החיבור של שלושת המדינות בלב הבלקן מאפשרות לקבל את המכלול השונה, המעניין והיפה של כל אחת מהמדינות ומאפשר לנו לנסות ולהבין את הנרטיב הבלקני המרתק כל כך ביחד ולחוד. 

 
בגלל ההדרכה – מדריכי הטיולים שלנו בבלקן הם מדריכים המכירים מצוין הן את הפן התרבותי המרתק של כל את מהמדינות והן  את הרקע ההיסטורי המרתקת של מאבקים בין אימפריות לאורך ההיסטוריה, אבל גם הכרות מעמיקה עם הטבע המיוחד שיש לכל מדינה להציע.  

 

 

סוג הטיול: עומק גיאוגרפי 
........................................................  
דרגת קושי: קלה
........................................................  
קהל היעד: בוגרים
........................................................  
עונות מומלצות: סתיו, אביב


 

טיול אותנטי

מסע אותנטי מיוחד וקסום אל חבל הבלקן לעומק. טיול המשלב מפגש עם מקומיים לבביים, ערי מצודה יפות, נופים עוצרי נשימה וחוויית אירוח יוצאת דופן. המפתיעה כל פעם מחדש את מי שבוחר לצאת לטיול מיוחד זה



Facebook Favorites

מסלול הטיול המאורגן לאלבניה מקדוניה ומונטנגרו 


יום 1> ת"א- סקופיה

נמריא מנתב"ג אחה"צ דרך יעד ביניים לסקופיה. בהגיענו נעבור למסעדה יפה לארוחת ערב ונמשיך למלון. לינה בסקופיה.

 

יום 2 > סקופיה

נקדיש את היום לבירת מקדוניה. נעלה אל מבצר העיר, נסייר בעיר העתיקה, נבקר במוזיאון לזכר שואת יהודי מקדוניה, נמשיך אל הכיכר המרכזית של העיר החדשה ונסיים במנזר פאנטלמון הקדוש על צלע ההר שמעל סקופיה. לינה בסקופיה.


יום 3 > מסקופיה לאוחריד

נצא בנסיעה אל אוחריד. בדרכנו נעבור על פני אגם מאברובו (Mavrovo) ונבקר במנזר יוחנן המטביל הנטוע בסביבה הררית נהדרת. לקראת צהרים נגיע אל אוחריד, העיר שהייתה בירת האימפריה הבולגרית-מקדונית במאה ה-11 ואשר לפי המסורת היו בה 365 כנסיות (אחת לכול יום בשנה). נתחיל את ביקורנו בעיר העתיקה בכנסיית מרים אם האלוהים משלהי המאה ה-12 המעוטרת בצורה מושלמת. נמשיך אל כנסיית קלמנט הקדוש ואל שרידי האקדמיה שלו שמנתה 3500 תלמידים. נרד אל אגם אוחריד ונשוט בסירה מרחק קצר אל העיר התחתונה. נשוטט ברחוב הראשי העשיר בבנייה מקדונית מסורתית עם גזוזטראות בולטות ונסיים בכיכר המרכזית של העיר. לאחר שיטוט בכיכר וברחוב הקניות הראשי הצמוד אליה ניסע למלון. לינה באוחריד.

   

טיול מאורגן למונטנגרו טיוולים למקדוניה טיולים מאורגנים למקדוניה

 צילום: דורון קרן



יום 4 > ביתולה והפארק הלאומי גאליצ'יצ'ה

נצא ליום סיור בסביבתה של אוחריד. ניסע אל ביתולה, העיר הראשה במקדוניה בתקופה העות'מאנית (אז היא נקראה מונאסטיר). נלך לאורכו של הרחוב הראשי 'רחוב הקונסולים', המשמר את אווירת ראשית המאה ה-20 ונמשיך לבית הקברות היהודי הגדול, זכר לקהילה מפוארת שעלה עליה הכורת. בסמוך לביתולה נבקר בשרידי העיר ההלניסטית-רומית-ביזנטית הרקליאה לינקסטיס (Lincestis ( Heraclea ונתפעל מן הפסיפסים היפים שבה. נמשיך אל אגם פרספה (Prespa) במפגש הגבולות של מקדוניה, אלבניה ויוון ומשם נעלה למרומי הפארק הלאומי גאליצ'יצ'ה החוצץ בין אגם פרספה לאגם אוחריד. נרד לאגם אוחריד, נבקר במנזר נחום הקדוש, נשוט להנאתנו על מקורות הנהר דרין ונחזור למלון. בערב נצא למסעדה ונחזה בהופעת פולקלור. לינה באוחריד.

 
יום 5> טירנה

בבוקר נעבור אל אלבניה וניסע לטירנה. נבקר במוזיאון הלאומי ובמסגד יפהפה מהמאה ה-18, נצא לסיור ברחובותיה הרחבים של הבירה, ירושת השלטון האיטלקי במלחמת העולם השנייה ונמשיך אל המרכז העולמי של הבקטאשים, כת מוסלמית שחרתה על דגלה את יסודות הסובלנות והאהבה לכל מי שנולד בצלם אנוש. לינה בטירנה,


יום 6 > אל בראט ודורסי

בבוקר נצא אל בראט (Berat), 'עיר אלף החלונות', כינוי שהודבק לה על ששמרה בצורה מרהיבה את סגנון הבנייה האלבני המסורתי. כאשר נגיע לעיר נעלה אל המבצר ונבקר בכנסיית מרים שהפכה למוזיאון לאומנות נוצרית. נרד אל העיר התחתונה ונבקר במוזיאון האתנוגרפי ובטקה (מקום התפילה של הבקטאשים) אשר על אחת מדלתותיה מגולפים באבן שני מגיני דוד. האמנם כאן קבור שבתי צבי? נמשיך אל הנהר אוסום (Osum) החוצה את העיר, אשר על המדרונות היורדים אליו נבנו מאות בתים שכל חלונותיהם פונים לחזית. לאחר שנשלים את סיורנו בבראט ניסע אל דורסי (Duressi) עיר הנמל הגדולה של אלבניה בה נלון.

 
יום 7> קרויה, שקודרה ומעבר למונטנגרו, פטרובאץ

נצא אל העיר קרויה (Kruja). נשמע את סיפורו המרתק של הגיבור הלאומי סקנדרבג (Skanderbeg) שאת מלחמותיו בכובשים העות'מאנים במשך שנות דור במאה ה-15 ניהל מכאן. נעלה אל מבצר העיר ונסייר במוזיאון ההיסטורי ובמוזיאון האתנוגרפי ונקנח בבאזאר ה'תורכי', זכר למאות שנות שלטון עות'מאני. הבזאר התורכי הוא אחד השווקים הנעימים שתוכלו לבקר בהם, עשיר בחפצי אומנות בלקנית הייחודית כל כך לאזור ובמחירים סבירים. נקנה שטיח לקיר בסלון ונמשיך צפונה אל העיר שקודרה (Shkodra) על שפת אגם סקאדאר. העיר, שהייתה בירת ממלכת איליריה העתיקה, הפכה בימי הביניים למאחז ראשון במעלה של הוונציאנים שבנו בה מבצר אדיר, הוא 'מבצר רוזאפה'. נעלה למבצר ממנו נשקף מבט מרהיב על אגם סקאדאר ועל מפגש הנהרות בונה (Buna) ודרין. אחה"צ נחצה את הגבול למונטנגרו וניסע לריביירה של בודווה. לינה בפטרובאץ.

 

יום 8> צטינייה, המאוזוליאום של נייגוש וקוטור

בבוקר ניסע בדרך יפת נוף אל צטינייה (Cetinje), בירתה העתיקה של מוננטנגרו שם נבקר בארמון המלך ניקולה. לאחר מכן נעלה אל המאוזוליאום של נייגוש (Njegosh), המלך והמשורר הלאומי של מונטנגרו מאמצע המאה ה-19. המאוזוליאום נבנה במקום שגיא על הר לובצ'ן (Lovcen, 1740 מ') ובקטע האחרון נעלה אליו בגרם מעלות מקורה בן 450 מדרגות (שעת כושר קלה...). מן המאוזוליאום נשקף מראה מרהיב של מונטנגרו, על הריה ועל עמקיה. נחזור לצטינייה ונרד בירידה מסחררת את מפרץ קוטור (Kotor) ואל העיר קוטור. לאחר שנשוטט להנאתנו בעיר הוונציאנית המבוצרת נחזור לפטרובאץ ללינה.

 

יום 9 > אגם סקאדאר וקניון הנהר מוראצ'ה ,קולאשין

בבוקר נעיף מבט על אחת מפינות החמד של מונטנגרו: סווטי סטיפן – אי הדייגים שהפך למלון יוקרה. לאחר מכן נעזוב את החוף וניסע אל אגם סקאדאר, הגדול באגמי דרום הבלקן. נחצה את האגם על גבי סוללה ונגיע אל פודגוריצה ((Podgorica, בירת מונטנגרו. אחר כך ניכנס אל הקניון המרהיב של הנהר מוראצ'ה (Moraca) שקירותיו הזקופים מתרוממים לגובה מאות מטרים. נבקר במנזר מוראצ'ה המעוטר בצורה מושלמת ברוח האומנות הביזנטית המאוחרת . אחה"צ נגיע לאגם ביוגראד השוכן בלב אזור מקסים ביופיו. נשוטט סביב האגם וניסע ללון בעיירת הסקי ההררית קולאשין (Kolasin) בנוף עתיר יערות. בערב נצפה בהופעת פולקלור. לינה בקולאשין.

 

יום 10> קניון הנהר טארה. ז'אבליאק

בבוקר נגיע אל עוד אחד מהקניונים מרהיבים של מונטנגרו : ערוץ הנהר טארה (Tara). לאחר נסיעה בנופים מיוערים וכפרים במדרונות ירוקים נעלה אל רמת ז'אבליאק (Zablijak), לרגלי הפסגות של הרי הדורמיטור (Durmitor), ליבה ההררי של מונטנגרו. אחר הצהרים נשוטט סביב 'האגם השחור' המוקף ביערות מחטניים והרים מושלגים עד תחילת הקיץ. לינה בז'אבליאק.

 
יום 11 > רכס הדורמיטור – אגם הפיווה – רייקה צרנוייביצה

נצא למסע חוצה הדורמיטור . דרכנו עוברת בין צוקים נישאים וכרי דשא ירוקים. בצהרים נרד מרמת הדורמיטור אל העיירה פלוז'ינה (Pluzine), תוך מבט מרהיב על האגם המלאכותי הגדול שנוצר עם סכירת הנהר פיווה (Piva). צוקים גבוהים חובקים את אגם הטורקיז הקסום, המתגלה כמראה מהאגדות. ניסע בדרך המלך לפודגוריצה ונמשיך אל העיירה רייקה צרנוייביצה שם נצא לשיט על אגם סקאדאר. לינה בפודגוריצה.

 
יום 12 > פודגוריצה והביתה

את יומנו האחרון בטיול נקדיש לפודגוריצה, בירת מונטנגרו. נתרשם ממבני הציבור והשדרות הרחבות, הלובשות אופי מודרני במאמץ להתאים את העיר למאה העשרים ואחת. נבקר בקתדרלה האורתודוכסית היפה בעולם ונציץ לקניון העירוני הגדול החושף בפנינו את פניה החדשים של מונטנגרו. בהתאם לשעת הטיסה נעבור לשדה התעופה בדרכנו חזרה הביתה.

*ייתכנו שינויים עקב שעות הטיסה, הוראות השלטונות , מזג האוויר ומיטב שיקולי המדריך לטובת הטיול.

 שימו לב-
בטיולי חו"ל של איילה גיאוגרפית רשאים להשתתף רק נרשמים מחוסנים או מחלימים מקורונה בעלי תעודת מתחסן אות תעודת מחלים

לכל הטיולים המאורגנים למקדוניה
לכל הטיולים המאורגנים למונטנגרו
לכל הטיולים המאורגנים לאלבניה
חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
טיולים דומים
טיול בגן העדן הסלובקי וקרקוב, 8 ימים
טיול מאורגן לסלובניה, קרואטיה ובוסניה, 11 ימים
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015