ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

טיול מאורגן למכמני דרום ספרד, ולנסיה- מרחבי אנדלוסיה ומדריד, 11 ימים

מסלולו המיוחד של טיולנו נע בין חופי אנדלוסיה, למרחבי קסטיליה ומדריד בירת ספרד. בין עיירות הנופש לחופי הים התיכון, ובין הכפרים והעיירות המנקדים את נופי הגבעות של מרכז ספרד. בדרכנו נבקר בערים עשירות במונומנטים ובאתרים מפוארים, כמו גרנדה המתהדרת בעברה המפואר וולנסיה המדגישה דווקא את המודרניזם . חצי האי האיברי היה האזור בו נפגשו שלש הדתות הגדולות: יהדות, נצרות ואיסלם, תוך כדי מאבקים וקרבות מצד אחד ובניית תרבות עשירה ומעניינת מצד שני. בטיולנו נתמקד באתרים החשובים ובנושאי גיאוגרפיה והיסטוריה, אמנות וארכיטקטורה, כמו גם במפגש עם ספרד המודרנית הנאבקת במורשת פרנקו ובגלי הגלובליזציה המתדפקת על חופיה.

 

 מדוע לטייל עם איילה גיאוגרפית במכמני דרום ספרד?

 

מסלול טיול מעמיק – מסלול הטיול שלנו לדרום ספרד הוא מסלול מעמיק ביעד טיול זה, לשם כך גם בחרנו להרחיב את מסגרת הזמן הניתנת על פי רוב בטיולים מאורגנים לטיול זה. במסענו אל רכס הסיארה נוואדה ונופי הגבעות של הגואדלכביר, ניתן דגש רחב גם למפגש המיוחד עם מגוון התרבויות העשירות שהתגוששו כאן והותירו שרידים ועדויות מרשימות במקום .

 

גיוון המסלול – טיולנו מאורגן לדרום ספרד מיועד למי שבאמת סקרן ומתעניין בסודות הארץ הנהדרת הזו, החושפות הן את העוצמות והסוד של ספרד המודרנית, האדריכלות יוצאת הדופן של ימי הביניים וכל זאת על רקע הנופים המרהיבים והעושר של ספרד ההיסטורית. פאר ארכיטקטוני, מאבקים אכזריים ותגליות נועזות המשפיעים עלינו ועל העולם כולו עד עצם היום הזה.

 

הדרכת הטיול – כדי להיחשף אל העושר, התרבות, ההיסטוריה ונפלאות הטבע ממנו עלו האנשים שכבשו את העולם חשוב לצאת עם המדריכים המנוסים, בעלי ההשכלה הרחבה והניסיון העשיר בהדרכת מסלולים מסוג זה.

 

 

סוג הטיול: עומק גיאוגרפי
........................................................ 
דרגת קושי: קלה
........................................................ 
קהל היעד: בוגרים
........................................................ 
עונות מומלצות: סתיו קיץ, אביב
Facebook Favorites

מסלול הטיול המאורגן לדרום ספרד


 

יום 1> תל אביב - ולנסיה

טיסה דרך ציריך לולנסיה, אליה נגיע בשעות הצהריים נסייר בעיר הנמל השלישית בגודלה בספרד, העיר המשלבת עתיק בחדש, קלאסי במודרניי, עיר הולדתו של הארכיטקט הספרדי הנודע סנטיגו קלאטרווה (הגשר בירושליים). קלאטרווה העניק לולנסיה את אחת המתנות היפות ביותר שיכלה לקבל: מרכז ארכיטקטוני מדהים ביופיו הבנוי מחמישה מבנים שונים שחושפים את המטייל בהם לרזי המדע, האמנות והטבע. הקומפלקס שזכה להכרה בינלאומית נבנה במקום בו עבר פעם נהר טוריה. לינה בולנסיה.

 

יום 2> ולנסיה - אובידה - באיזה

נצא מולנסיה אל אובדה. ניסע דרך מישורים חקלאיים בהם נראה מתקנים מודרניים להשקייה וכרמי עצי זית לאלפיהם. נסייר בעיירה הנחשבת לפנינה ארכיטקטונית מתקופת הרנסנס, נבקר ברובע סן מילנו, הציורי, על מבוך סמטאותיו והמבנים הציוריים שלו. מכאן נמשיך, לעיירה מקסימה נוספת, באיזה . גם היא כמו אובדה , הוכרזה ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמית. זו נקודת ציון נהדרת במסגרתם של טיולים מאורגנים לספרד. בעיר מספר מבנים ששימשו אוניברסיטה מקומית שהייתה מפורסמת במאות 16-15, אלה עדיין משמשות סטודנטים להרחבת דעת. לינה באזור.

 


יום 3> גרנדה - טורמולינוס

נצא ליום מלא לגרנדה. העיר ששימשה בירה של אמירות גרנדה שנוסדה בשנת 1228 בידי שושלת בנו-נאסרי. בעיר הייתה קהילה יהודית מפוארת וכונתה בידי המוסלמים "גארנאת אל יהוד". נבקר ברובע העתיק, הקתדראלה הגדולה בעיר ובקברי המלכים , במנזר קארטוחה, בארמון אלהמברה ובגני הארמון. נמשיך ללינה בטורומולינוס, עיר הקיט והנופש הספרדית לחופי קוסטה דל סול.

 

יום 4> גיברלטר - מיחאס - טורמולינוס

ניסע לאורך החוף לגיברלטר, מקום בו נפגשים האוקיאנוס האטלנטי והים התיכון. נחצה את הגבול לעבר המושבה הבריטית השוכנת על צוק בולט. נבקר מגדלור בקצה הצוק. נעלה לשמורת הקופים, ניכנס למערת סנט. מיכאל, מערת נטיפים המשמשת היום כאולם קונצרטים. נמשיך בשיפולי רכס הסיירה נבאדה למיחאס, כפר (לבן !) המשקיף לעבר החוף המפורץ. חזרה לבית המלון בטורמולינוס.

 

יום 5> מרביה - רונדה -הכפרים הלבנים

עם בוקר ניסע למרבייה, שהפכה מכפר דייגים לאתר נופש יוקרתי, המשלב בנייה מודרנית וסמטאות צרות בסגנון הבנייה המורית-אנדלוסית. נבקר בטיילת בה הוצבו פסלים של סלואדור דאלי, נבקר במצודה שהפכה למרכז תיירותי. נצפין וניכנס לאזור ההררי של אנדלוסיה. זהו אחד משיאיו של טיול מאורגן לספרד. נבקר בכפרים הלבנים, משם הלאה לרונדה, המוקפת בהרים, ויושבת בפתחו של קניון מרשים. נמשיך לסביליה, אחת מהערים היותר יפות ומרתקות של ספרד, המרכז הכלכלי, תרבותי ופוליטי של אנדלוסיה, בה נשהה בשלשה הלילות הבאים.

 טיול מאורגן לדרום ספרד

 

יום 6> קדיס - חרז - סבילייה

נתחיל את היום בביקור בקדיס, עיר נמל בדרום-מערב ספרד. קדיס היא העיר המיושבת העתיקה ביותר בספרד, העיר נוסדה בידי הפיניקים שקראו לה "גדר". העיר הייתה הנמל העיקרי של הארמדה הספרדית. נבקר במוזיאון הארכיאולוגי המרתק, נשוטט בעיר על אתריה המעניינים. מכאן נמשיך לחרז, עייר קטנה ומקסימה הנחשבת לאחת מהערים בהן צמח הפלמנקו, ופעם בשנה מתקיים בה פסטיבל צבעוני ומרשים של הפלמנקו, נבקר ביקב המייצר את משקה השרי המיוצא בעיקר לאיים הבריטים. נחזור ללינה בסביליה.

 

יום 7> סביליה

יום מרתק בסביליה. נקודת ציון חשובה במסגרתו של טיול מאורגן לדרום ספרד. העיר שוכנת על גדות נהר גואדאלכביר (החמישי בגודלו בספרד). בעיר מבנים רבים השייכים לתקופת "האימפריה הספרדית". נבקר בקתדראלה, בחיראלדה, ברובע סנטה קרוז, במצודת המושל-אל קזאר, במוזיאון הארכיאולוגי, בפיאצה אספאניה ועוד. לעת ערב נחזור בית המלון.

 

יום 8> קורדובה

נמשיך צפונה לקורדובה , עירו של הרמב"ם , נתחיל את הביקור במדינת א-זהרה, ארמון המלכים שנבנה בקרבת העיר. נעבור לעיר לסיור במכמניה המיוחדים. נחצה את הנהר על גשר שראשיתו בתקופה הרומית. כמיטב המסורת של טיולים מאורגנים לדרום ספרד, נבקר ב"חודרייה"- הרובע היהודי, נראה את פסלו של הרמב"ם, נבקר בבית הכנסת העתיק, במסגד המרשים-מסקיטה, ונתרשם מהארכיטקטורה המורית. בסיום הביקור נעבור לבית מלון ללינה.

 

יום 9> טולדו, מדריד

עם בוקר ניסע לביקור בטולדו, בירתה הדתית של ספרד, שבימי הביניים הייתה אחד ממרכזי התרבות היהודית של ספרד. נבקר בקתדראלה המפוארת, נלך בעקבותיו של הצייר אל גרקו שחי ופעל בטולדו. נבקר בכנסיית סנטו טומה שבה נמצא ציורו המפורסם "קבורתו של הרוזן מאורגז" . נמשיך ונבקר בבית הכנסת המפואר "אל טרנסיטו" שנבנה ע"י אבולעפיה ונבקר גם במוזיאון היהודי הסמוך לו ובבית הכנסת סנטה מריה לה בלנקה. לקראת הצהרים ניסע למדריד ולאחר התארגנות במלון נצא לביקור ראשוני בעיר. טייל בשדרותיה וכיכרותיה של העיר. נעבור את כיכר קולון המוקדשת לגילוי אמריקה ונקראת על שמו של קולומבוס, את הכיכר הגדולה של מדריד - פלאזה מאיור, שבה נערכו כל האירועים הרשמיים הפומביים של הממלכה, את כיכר העיר - פלאזה דה לה וויל, הכיכר העתיקה ביותר במדריד, הכיכר המזרחית - פלאזה דה אוריינט, המשמשת כמבואה לארמון המלוכה, ועוד ככול שיותיר הזמן. אחר הצהריים, חזרה לבית המלון במדריד.

 

יום 10> מדריד - סגובייה - עמק הנופלים - אסקוריאל

בבוקר נצא לביקור בסגובייה, העיר משמשת אתר תיירות מבוקש והוכרה בשנת 1985 על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בזכות שלושה אתרים הנמצאים בה: האקוודוקט, האלקזר והקתדראלה. נעבור את המונומנט "עמק הנופלים" וכבר מרחוק נבחין בעמק ובצלב הענק שהוקם לזכר הנופלים במלחמת האזרחים. נמשיך לאסקוריאל, לביקור ב"חצר המלכים". נחזור למדריד להמשך הסיור באתריה המרכזיים. נבקר בפארק הגדול של בית המלוכה, בארמון המלכותי ובמקדש המצרי, אותו קיבלו הספרדים כהוקרה על השתתפותם במבצע ההצלה של מקדשי עמק הנילוס, בטרם בניית סכר אסואן. לינה במדריד.

 

יום 11> מדריד - תל-אביב

ום אחרון במדריד ינוצל היטב להשלמת הביקורים.
נבקר במוזיאון הפראדו המפורסם .נמשיך ונבקר נבקר בכנסיית סנטה אנטוניו דה לה פלורידה המעוטרת בפרסקאות של הצייר גויה ובה גם נקבר הצייר המפורסם הזה. נספיק עוד מעט ליהנות מהעיר היפה לפני שניסע לנמל התעופה של מדריד לטיסת ערב דרך ציריך לתל-אביב.

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
טיולים דומים
טיול למרכז ודרום ספרד מכמני אנדלוסיה, עם טולדו ומדריד, 12 ימים רידיירקט
טיול מאורגן לפורטוגל וקומפוסטלה, 11 ימים רידיירקט
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015