ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

מונטנגרו: טיול בשמורות טבע



מונטנגרו היא גן עדן לאוהבי טבע עם יערות בתוליים, נהרות הזורמים בערוצים עמוקים, הרים דרמטיים ואגמים צלולים. טיול בתוך היופי הטבעי הזה הוא חגיגה לכל החושים. הנה כמה משמורות הטבע היפות של מונטנגרו שתוכלו לפגוש במדינה הבלקנית הקטנה


במונטנגרו, השוכנת בחלקו המערבי של הבלקן, הטבע הוא השחקן הראשי. הדבר ניכר כבר בשם, שפירושו "הר שחור", על שם של היער השחור שכיסה בצפיפות את מדרונות האלפים הדינריים, רכס הנמתח לאורך הים האדריאטי, מסלובניה ועד אלבניה.

המגוון הנופים במונטנגרו מרשים ביותר: רוב שטחה של המדינה הררי, עם פסגות המגיעות לגובה של יותר מ-2,500 מ', רצועת החוף אמנם צרה וקצרה יחסית, אבל יופייה עוצר נשימה, עם מפרצים דרמטיים, איים קטנים וחופים חבויים. כדי להגיע גם לפינות הנידחות ביותר, הדרך הטובה ביותר לטייל במונטנגרו היא בג'יפים, שיקחו אתכם בדרכי שטח אל הרמות הקראסטיות, הקניונים העמוקים - מהעמוקים באירופה - ערוצי הנהרות היפים ושאר אתרי הטבע שהמדינה הקטנה והיפהפייה הזאת התברכה בהם למכביר. הנה כמה מאתרי הטבע היפים של מונטנגרו:

 

הפארק הלאומי דורמיטור

 
הפארק הלאומי דורמיטור (Durmitor), אחד מארבעה פארקים לאומיים במונטנגרו, הוא הגדול והמפורסם בפארקי המדינה. הפארק, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, גובל בשלושה קניונים ויש בו מערות, מעיינות צלולים, אגמים קרחוניים ועשרות פסגות מעל 2,000 מ', הגבוהה בהן היא פסגת בובוטוב קוק המתנשאת לגובה של 2,525 מטר. בדורמיטור יש ארבעה ערוצי קניונים, שהמוכר בהם הוא קניון נהר הטארה (Tara).
קניון נהר הטארה הוא הארוך ביותר במונטנגרו (82 ק"מ) והעמוק ביותר באירופה (1,300 מטר). לאורך הנהר, הזורם בשצף, יש מפלים רבים. אפשר ליהנות כאן משלל הרפתקאות בטבע, החל ברפטינג בנהר ועד חציית הקניון באומגה. את הקניון חוצה גשר ג'ורג'וויצ'ה, שאורכו 365 מטר ויש בו חמש קשתות מרשימות. הגשר, שנבנה בסוף שנות השלושים של המאה הקודמת, נתפס בידי האיטלקים במהלך מלחמת העולם השנייה על מנת להעביר מעליו כוחות צבא. ניסיון של פרטיזנים מקומיים לפוצץ את הגשר הסתיים בהוצאתו להורג של המהנדס היהודי יעקב לזר, אשר היה מעורב בתכנון הפיצוץ, ובמקום בו הוא נתלה מהגשר נקבעה לוחית זיכרון.

מבין האגמים הרבים שבפארק, אחד היפים שבהם הוא האגם השחור (Crno jezero) הממוקם בגובה 1,416 מטר ואשר קיבל את שמו מהעצים שמטילים צל על מימיו הצלולים. האגם מורכב למעשה משני אגמים, המחוברים ביניהם בתעלת מים צרה, אשר מתייבשת בקיץ. בחורף האגם קופא, בקיץ ניתן לשחות במימיו הקרירים והנעימים.

 

שמורת ביוגרדסקה גורה

 
ביוגרדסקה גורה (Biogradska Gora) שבמרכז מונטנגרו הוא הקטן מבין הפארקים הלאומיים של מונטנגרו. על ממדיו הצנועים יחסית (54 קמ"ר) מחפה עושר טבעי יוצא דופן. בגבולות השמורה זורמים נהר לים ונהר טארה ובלבה נמצא יער גשם ממוזג, אחד משלושת יערות הגשם האחרונים באירופה. בשמורה יש כמה פסגות שגובהן עולה על 2,000 מטר, שישה אגמים קרחוניים ומינים רבים של צמחים, ציפורים ובעלי חיים נוספים. בשטח השמורה פזורים כפרים קטנים ואתרים ארכיאולוגיים, ובמהלך הטיול אפשר להתרשם מהבנייה המסורתית, טחנות מים ועוד.
אגם סקאדר
מונטנגרו חולקת עם אלבניה את האגם הגדול ביותר בבלקן, אגם סקאדר (Skadar). האגם, השוכן בעמק הנושא את אותו שם, מרוחק שבעה קילומטרים בלבד מהים האדריאטי. אגם סקאדר, המנוקד באיים קטנים מכוסים בצמחייה, זכה להכרה כפארק לאומי, בין היתר, הודות לחשיבותו הבינלאומית כאתר צפרות. זוהי אחת משמורות הציפורים הגדולות באירופה, והיא משמש בית לכ-270 מינים של ציפורים, בהן שקנאי דלמטי, מין שנמצא בסכנת הכחדה והפך לאחד מסמלי האגם. כדי ליהנות מתצפית טובה יותר על הציפורים, פזורים בפארק מגדלי תצפית ופלטפורמות מסתור. בשמורה יש שישה מסלולי הליכה מקסימים המסומנים היטב.

 

שמורת לובצ'ן

 
פארק לובצ'ן (Lovcen) שבדרום-מערב מונטנגרו תחום בכמה ממוקדי העניין הבולטים במדינה: מפרץ קוטור, סווטי סטפן ואגם סקאדר, מה שהופך אותו לנגיש מאוד למטיילים. הפארק קרוי על שמו על הר שנמצא בשטחו, הר לובצ'ן, ומיקומו בין הר לים אחראי לאקלים שבו, המושפע משני אזורים אלה.

לא רק טבע יפה יש פה, אלא גם כמה אתרים חשובים, בהם המאוזוליאום של נייגוש, הוא פטר פטרוביץ נייגושי, הוגה המדינה המונטנגרית העצמאית. המאוזוליאום נמצא בפסגת הר לובצ'ן בגובה 1,657 מטר, שם נהג המלך להתבודד, ושם ביקש להיקבר, בשל התצפית עוצרת הנשימה של קו החוף וההרים הנשקפת מראש ההר. המאזוליאום הוא פסל אבן גרניט עצום, בגובה ארבעה מטרים, בדמותו של נייגוש הנשען על נשר ענק.

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015