ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

גיאורגיה - פלא שאתם חייבים להכיר

הטבע בגיאורגיה – מבט מלמעלה

טיול לגיאורגיה הוא הצלחה כמעט מובטחת מבחינת הטבע שזוכים לראות בו. המדינה, השוכנת בין חופי הים השחור לחופי הים הכספי התברכה בתוואי שטח מגוון מאוד יחסית לשטחה. באופן כללי ניתן לחלק את גיאורגיה לשני אזורים מובחנים מבחינה גיאוגרפית: מזרח גיאורגיה ההררי ושופע הנהרות, ומערב גיאורגיה השוכן למזרח הים השחור ומאופיין בתוואי שטח מישורי יחסית, אקלים חם ולח ושלג רב בחורף.
מיקומה בין אסיה ובין אירופה, והטופוגרפיה הייחודית שלה (רכס הקווקז מחד וחופי הים השחור מהצד השני) מאפשרים למטיילים בגיאורגיה להיחשף למגוון רחב של תצורות נוף גם בטיול קצר: פסגות מושלגים, נהרות רחבים, מדבריות צחיחים, אזורים טרופיים ואף קרחונים. מפגש אזורי האקלים בגיאורגיה יוצר עולם עשיר גם מבחינת חי וצומח: אלפי סוגי צמחייה מגוונים, אלפי מינים של זוחלים, ציפורים ודגים ומאה מיני יונקים,
ובהם שור בר קווקזי, חתולי בר ואפילו דובי גריזלי.


מקומות שחייבים להכיר בגיאורגיה

כפי שבטח כבר ניתן להבין, אי אפשר לסכם את גיאורגיה במאמר אחד ואפילו לא בטיול אחד. בארץ הקסומה יש שפע של אזורים יפהפיים שהופכים כל טיול לבלתי נשכח.
חבל הסוונטי ( (Svanetiבצפון מערב גיאורגיה אוחז בתואר המקום המיושב הגבוה ביותר באירופה וגם טוען לתואר כאחד המקומות היפים בעולם כולו. כפרים עתיקים, נהרות והרים מושלגים מאפיינים את הגיאוגרפיה של אזור זה, כמו גם מנזרים מלאי הדר ומרבדי פרחים בתקופת האביב. הדרכים לחבל ארץ זה היו מנותקות במידה מסוימת משאר גיאורגיה עד לפני כמה עשרות שנים בלבד, מה ששימר אותו כפנינת טבע אותנטית.
הטופ של חבל הסוונטי, תרתי משמע, הוא כפר המגדלים אושוגולי ((Ushguli, שברום של 2,200 מטרים נחשב לכפר הגבוה ביותר באירופה. מעבר לגובה המרשים מדובר בכפר יפהפה עם מסורות עתיקות ובנייה מרשימה שלא תותיר אף מצלמה בתוך התיק.
בירת גיאורגיה, טביליסי (Tbilisi) אמנם פחות מרשימה מבחינה גיאוגרפית, אך היא גם נקודה שחבל לפספס. העיר מלאת הקסם שוכנת על נהר המטקווארי (Mtkvari River) אדיר האדיר ומשלבת באופן טבעי
בין רובעים עתיקים והיסטוריה מפוארת לבין עיר מודרנית שוקקת. עיר נוספת ומפורסמת בגיאורגיה היא העיר בטומי (Batumi) שלחופי הים השחור. מדובר בעיר נופש מהנה שסוחפת אליה תיירים רבים מדי שנה.


להתאהב ממבט ראשון

הקסם של גיאורגיה הוא דבר שאי אפשר להישאר אדישים אליו. הנופים, האנשים, האוכל וההיסטוריה הופכים טיולים בגיאורגיה לחוויות שהן הרבה מעבר לעוד חופשה שגרתית. מעבר לבטומי, טבליסי וחבל הסוונטי יש עוד שלל מקומות נהדרים שניתן להגיע אליהם, ובהם הרובע היהודי באחלציחה ((Akhaltzikhe, מחוז אדג'ריה שעל גבול טורקיה ועוד. ניתן לחוות את גיאורגיה במגוון דרכים מהנות: טרק רגלי, טיולי ג'יפים, טיולי משפחות ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם לצאת לטיול לגיאורגיה עם "איילה גיאוגרפית" ולהנות ממגע ישיר עם טבע חד פעמי, מסלול עשיר ומדויק, הדרכה מקצועית וארגון ברמה הגבוהה ביותר.

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015