ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

טיול מאורגן לבורמה

יובל ארד

טיול מאורגן לבורמה - דרך בורמה החדשה

 בורמה, מדינה אשר את שמה התרגלנו לשמוע לעיתים רחוקות בחדשות בהקשר מאבק אזרחיה בשלטון החונטה הצבאית או בעקבות אסון טבע כבד כדוגמת סופת הציקלון 'נארגיס' שהכתה בשנת 2008. מידי פעם ולכמה שניות מסך בלבד, ראינו את מנהיגת התנועה לדמוקרטיה וכלת פרס נובל לשלום הכריזמטית, אונג סאן סוצ'י, נואמת בפני תומכיה מעל לשער הברזל של ביתה בו הושמה במאסר בית לשנים רבות. על עברה המפואר של בורמה למדנו מהימים שבן-גוריון נפגש עם ידידו וראש ממשלתה דאז, או-נו ומסיפור הנחישות של פריצת 'דרך בורמה האמיתית' בשנות ה-30.

 

 טיול מאורגן לבורמה ייקח אתכם אל ארץ מיוחדת במינה בה הזמן עצר מלכת, נופים ואתרים מעניינים ובעיקר אנשים שקטים וחייכניים אשר הבודהיזם מהווה מרכיב מרכזי בתרבותם העתיקה. כל אלה ועוד ממתינים לנו בפינה מיוחדת זו של דרום מזרח אסיה אשר עוברת בתקופה זו שינויים רבים בכל התחומים והמזמינה אותנו לבקר ולחוות את מיינמאר דרך בורמה החדשה.

 צלילים מרוחקים של מוזיקה ושירה מקומית נשמעים ברקע כבר בשעת בוקר. הם בוקעים מרמקולים צורמניים בקרבת עוד אחד המקדשים בהם מתחילים בורמזים רבים את שגרת יומם בתפילה ובהבאת מנחות לבודהה או ארוחת בוקר לנזירים, הרבה מאוד נזירים. נוכחותם בגלימות ארגמן ונזירות בוורוד מורגשת בכל מקום והם מוסיפים חן, רוגע וצבע לשלל המראות והתחושות.

 

טיול מאורגן לבורמה ייקח אתכם אל ארץ בודהיסטית בה ממלאים המקדשים תפקיד חשוב כמוקד חיי הקהילה. כאן מתחנכים הילדים, כאן נאספות תרומות רבות, כאן חוגגים חגים עונתיים או מציינים ימים חשובים ומכאן גם יצאו רבים להפגין נגד השלטון הצבאי ששלט במדינה ביד קשה כמעט 40 שנה. המקדשים עצמם רבים ומגוונים בסגנונם האדריכלי, באושרם הססגוני ובמיקומם – חלקם במישור, חלקם בכפר או בעיר, חלקם על הר גבוה או בעמק צר, ביער או במערה וידועים בעיקר בפסלי הבודהה הרבים בשלל גדלים, תנוחות, קישוט וחומר.

 

טיול מאורגן לבורמה - מראות נדירים

נסיעה לאורך דרכיה של מיינמאר, הלא היא בורמה בשמה החדש יחסית (מראשית שנות ה-90), מפגישה אותנו עם מראות שכבר נעלמו וחלפו אפילו מרוב יתר מדינות דרום מזרח אסיה השכנות. כרכרות רתומות לשוורים עליהן משפחה בדרכה לשדה עם ילדים קטנים לובשים מדי בית ספר, או כרכרות עמוסות בתוצרת חקלאית טרייה של קני סוכר או שקי אורז, קבוצות של גברים חורשים יחדיו שדה בעזרת שוורים ובסמוך להם קבוצת נשים עם מעדרים מטפחות ארוגות ירק, נערות צועדות לבאר המים של הכפר עם דליים על כתפיהן ומרחבים אין סופיים של שדות מעובדים בגווני ירוק וחום.
הנסיעה בדרכים מראה לנו ארץ שעדיין אין בה תחנות דלק חדישות עם חנויות נוחות ושירותים ציבוריים כמו בתאילנד הצמודה, אך יש בה מוכרי דלק מחבית או בבקבוקים. אין כבישים מהירים ומחלפים ענקיים כמו בסין הענקית מצפון, אך יש כבישים מוצלים בשדרות עצים ענקיים ובצמתי הדרכים ישנן עיירות קטנות או רק קומץ דוכנים ובתי תה המתפרנסים ממסחר זעיר וממתן שירותי דרך לנעים בדרכים. כאן תוכלו ללגום תה מקומי חזק, מתוק ואם מעט חלב, הרגל שנשאר מימי האדונים הבריטים לשעבר, ולקבל כתוספת מאין לחמניות מאודות וממולאות שעועית שחורה מתוקה או בשר טחון.

 

בשווקים ולמעשה בכל מקום, יישבו את תשומת לבכם הפנים המפודרות של בנות המקום. הטנקה המופקת מעץ מיוחד היא 'פודרה' ריחנית השומרת על רכות העור ומגינה מפני השמש הצורבת. לא תוכלו להתעלם ממגשי עלי הליים המסודרים למופת ונמכרים עם אגוז 'ביטל' כתוש אותם מגלגלים יחד ולועסים, כמו גת, עד שהפה והשיניים נצבעות באדום כהה. אלה מתערבים עם דוכנים עמוסים בפירות וירקות, בממתקים מקומיים עטופים בעלי בננה ובמקומות רבים גם בשלל תלבושות של בני הקבוצות האתניות השונות המרכיבות את הפסיפס האנושי של מיינמאר.

 

וכמובן, בטיול לבורמה יש לנו גם את אתרי התיירות הקלאסיים. בתוך ה"SETTING" המרהיב הזה ובנוסף לתיאורים הנ"ל מציעה לנו מיינמאר שרידי ערים עתיקות ומסתוריות, אזורים נרחבים של מיעוטים אתניים המשמרים את תרבותם וצורת חייהם, נופי הרים ויערות, וחופים מרהיבים. בטיול מאורגן לבורמה אפשר לערוך מסלולי הליכה קצרים וארוכים בין כפרים ציוריים, להעפיל למוקדי עלייה לרגל או לתצפיות נוף, לשייט על נהר האירוואדי האדיר, לשוט במרחבי אגם אינלה עליו מקיימים התושבים את חייהם באופן ייחודי ומעניין, לרחף בכדור פורח מעל בגאן המיסתורית או פשוט לנוח על אחד מחופי מפרץ בנגל.

 

בתחילת המאה ה-20 כתב רודיארד קיפלינג "זוהי בורמה והיא לא תהיה דומה לאף ארץ שאתה מכיר." בתי מלון יפים ומפנקים, מטבח טעים ועשיר, תודעת שירות ויחס חם מחזקים את התחושה שבורמה על דרך חדשה.

 

יצאתם לטיול מאורגן בבורמה? אם אתם חובבים את הסגנון הקולוניאלי, תוכלו להתאכסן במלון סטראנד (STRAND HOTEL) שבלב יאנגון ואשר נבנה בשנת 1901 בעת השלטון הבריטי. הסגנון נשתמר ומחזיר את אורחיו לאווירת התקופה ההיא שג'ורג אורוול, סומרסט מוגהאם ודמויות חשובות אחרות סיירו להם ברחבי האימפריה הבריטית בסטייל. מלון נוסף מהימים ההם הוא Governor's Residence hotel הבנוי מעץ טיק ומוקף בגן מטופח. כאן מרפסת גן מקורה ומאווררי תקרה מעוטרים מוסיפים לאווירת התקופה כשהם מרעננים אתכם בעת שתיית תה אחר הצהריים בלוויית כריכי מלפפון משולשים. בתי מלון יפהפיים מצויים במוקדי תיירות החוף המתפתחים כעת בנגווה סאונג ובנאפאלי שלאורך מפרץ בנגאל ופועלים כבר מספר שנים במוקדים הוותיקים כמו בגאן ואגם אינלה. רשת Aureum Palace מהמובילות בבתי מלון בדרגת חמישה כוכבים שכיף לשהות בהם.

 

אתם מוזמנים לקרוא קצת על מסלולי הטיולים לבורמה שלנו

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015